Frakt og Levering

Levering


Lagervarer: Vi sender varer så fort vi kan, men normalt sett innen 1-3 arbeidsdager. I påsken, juli måned og i julen kan leveringstiden være noe lenger, informasjon vedrørende forlenget leveringstid blir i så fall gitt på mail ved kjøp. Det er også mulig å hente den bestilte varen selv i vår butikk i Kirkegaten 28 i Gamlebyen i Fredrikstad; man sparer da et evt fraktgebyr.

Avhengig av hvor du bor i landet, vil det ta 1-5 arbeidsdager fra vi sender pakken til den kommer fram. Pakken hentes på nærmeste postkontor, eller blir levert hjem i postkassen din – avhengig av størrelsen og hvilket fraktalternativ du har valgt ved checkout i webshop.

Bestillingsvarer: Alle varer som ikke er lagervarer, eller ikke finnes på lager i øyeblikket, regnes som bestillingsvarer. Oppgitte leveringstider på bestillingsvarer er omtrentlige. Vi tar kontakt skulle leveringstiden bli lengre enn oppgitt. I måneder som juli og desember har også leverandører og fraktselskaper ferie, så noe lengere leveringstid må påberegnes. Vi gjør alt vi kan for å gi informasjon om dette. OBS: Pga Covid-19 er det vanskelig å beregne leveringstid i enkelte tilfeller, og vi ber om forståelse for dette. 

Du har selvfølgelig rett til å oppheve kjøpet om du får beskjed at leveringstiden er lengre enn antatt. Pengene vil øyeblikkelig bli returnert til din konto ved kansellering, en evt faktura vil bli slettet. 

Fraktkostnad


For alle mindre varer kan vi tilby en fast fraktpris på 99kr.
* Gjelder ikke enkelte varer, og eller store tunge varer.  Gjelder også kun om bestillingen kan sendes som fraktalternativ Hente på nærmeste utleveringssted. 

I utgangspunktet sendes våre pakker med Bring, dette gjelder vanlige forsendelser på inntil 35 kilo. Fast fraktpris: 99,- på interiørvarer.Fastpris på møbler og tunge varer er 599kr. Fastprisen gjelder ikke Svalbard. Pga avstanden vil det her tilkomme et frakttillegg på 270 kroner.

Ved kjøp av større eller tyngre varer som f.eks enkelte stoler, reoler og bord må kjøper selv betale for frakt. Vi kan arrangere transport dersom man velger og ikke hente varen i butikken. Vi har gode samarbeidspartnere som kan levere varen trygt frem til deg til en OK pris. De leverer som oftest på fortau, men i Oslo/omegn kan det bli levert helt inn til dør ved ekstra betaling.

Du vil bli kontaktet i forkant av leveringen for å avtale tidspunkt. Det er viktig å merke seg at det alltid kommer kun en sjåfør, og hvis det er tunge produkter, vil sjåføren trenge assistanse. Ved behov bestiller vi med bærehjelp, mot ekstra betaling. 

Kjøperen er selv ansvarlig for å oppgi korrekt navn, leveringsadresse og mobilnummer. Hentes ikke pakken innen 14 dager på postkontoret, blir den returnert til oss. Må Galleri Mimosa sende pakken på nytt pga ukorrekt leveringsinfo eller uavhentet pakke, må kunden selv betalte frakten.

Kundens ansvar


Det er 18-års aldersgrense for registrering som kunde i nettbutikken. Registrert kunde er ansvarlig for betaling av registrerte bestillinger eller ytelser Galleri Mimosa AS eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekt navn, leveringsadresse og mobilnummer.

Når kunden har mottatt pakke via Bring, er det kundens ansvar og sjekke at varen er kommet frem hel og uskadet. Er det skader på varen, må kunden sende oss bilder av både innvendig og utvendig emballasje innen 42 timer etter at posten har utlevert pakken. Send bilder og info til webshopansvarlig.

Transportskader



Dessverre skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både av emballasje og den skadede varen.
2. Send en mail til netthandel@gallerimimosa.no med bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e) samt ordrenummer. 
3. La forsendelsen (inkludert emballasje) være intakt inntil saken er avklart.